torsdag 13 februari 2014

Hur jag kan boosta mina adrenal glands (binjurar) och ge mig den energi jag förtjänar

Ginseng:

Denna rot är välkänd i Sverige och stärker och "botar" allt från feber till inflammatorisk sjukdom och att normalisera kvinnors menscykel. Jag behöver någonting som hjälper mina binjurar att bli friska fortare. De är inte i bra skick och jag vill hjälpa de på traven. Därför vänder jag mig äntligen - efter trettiotre års livstid - till de mycket effektiva örterna!

Ginseng stärker och balanserar. Den ger mental och fysisk vigör och stimulerar centrala nervsystem samt stärker binjurarna (the adrenal glands).

Det krävs 200 mg två gånger dagligen för att känna effekterna. Det rekommenderas att man tar den 3 veckor och sedan har ett uppehåll i två veckor för att sedan börja använda den under 3 veckor igen. Eftersom den stärker binjurarna kan man samtidigt försöka att minska på kaffeinet. För mycket av det goda kan göra en alldeles överaktiv och nipprig. Du vill väl kunna sova och sitta lugnt och stilla också?

Lakrits är också bra för att stärka binjurarna. Under graviditeten och när jag var som värst ville jag bara ha lakrits. Jag kunde inte äta någonting förrän jag fick ta på dem och då visste jag inte ens varför jag ville ha lakrits. Jag har dock märkt att människor som är "hälsosamma" och som rör på sig föredrar lakrits framför annan godis. Nu är det dock inte godiset som är det bästa för oss (tänk om så vore) utan lakritsroten glycyrrhiza glabra. Kung Markatta kanske har den? Ska gå på lakritsfestivalen i Göteborg 28-30 mars 2014 tänkte jag i slutet av mars. Ska du det med? För de som bor nära Stockholm finns lakritsfestival den 22-23 mars.