tisdag 4 februari 2014

Pengarna är slut - vi går över till mjölk, grönt, protein och bröd igen

Vad gör man när pengarna är slut och man inte har råd att köpa frukt? Då äter man det som man inte ska äta. I en vecka har jag och min son ätit i synnerhet bröd, men även allt annat igen. Han mår sämre, har ont i magen, har svårt att somna på kvällen. Själv sover jag oregelbundet igen. Jag är vaken på nätterna och sover på dagarna. Sover bara sex timmar exakt och sedan är det bra, fast tröttheten är stark under dagen. Det värsta är dock att jag inte klarar av kylan, känner mig kallare. Igår kväll åt jag som "vanligt", ärtor, kronärtskockor och kött i tomat med bröd, köpejuice, ägg m.m och i förrgår med.


Min son har fått stora utslag i ljumskarna igen, som blir värre. Själv har jag problem med klåda i hårbotten, på fötterna och händerna samt i knäveck och på armarna. Redan för en vecka sedan, första dagen jag åt "normalt igen" märkte jag att min sinusitis kom tillbaka, med rinnande näsa, "förkylning" och influensasymptom. Men jag har ändå lyckats stärka mitt immunförsvar och nyser inte när jag vaknar och inte så ofta som jag gjorde innan jag gick över till frukten. Frukten tog bort det! :-) Yes! Yes!

Jag ska handla idag tänkte jag. Bananer är mitt första mål! Hungrig!

Tyvärr nyser jag, som en riktig förkyld! Vill få bort det! Nu - när öppnar affären?

Förresten kliar det i min hand och på mina fötter och när jag kollade upp vilka ställen de representerade var det mina "adrenal glands" i handen och min tyroid på foten. Måste alltså stärka mig igen.