fredag 4 april 2014

Min nya matsedel med alla tillskott

Jag börjar dagen klockan 5-7 med att duscha och äta frukost och sedan gå på toaletten, städa och gå ut på promenad (t ex till affären eller universitetet eller jobbet). Det bästa att börja dagen med är vattenmelon eller annan frukt och bär. Det som finns för säsongen är sötast och bäst för oss. Jag äter banan, inlagd gurka, alfalfagroddar och glutenfritt bröd samt tomat och gurka. Jag tar alg-tillskott. Jag äter också en glutenfri smörgås med ägg, smör, skaldjur för att få i mig arakidonsyra. Jag tar också bakpulver för att få kroppen alkalisk och hjälpa den att bryta ner proteinet jag just ätit. Jag tar också ginseng på morgonen för pigghet och stimulans samt som hösnuvemedicin.

Därnäst dricker jag te mellan 7-9, samt tar mig ett äpple för att få kroppen alkalisk. Jag väljer mag-te och grönt te som tar bort syra i kroppen.

Mellan 9-11 äter jag lunch, varm mat som soppa, stuvning, curryrätter. Kanske kinesiskt ris med kycklingcurry eller potatis och skaldjurssallad. Annars intas fet mat helst mellan 17-19 på kvällen. Äter jag ris är det bra att äta broccoli, selleri, svamp också samt bärkompott som förrätt eller efterrätt.

Mellan 13-17 dricker jag ordentligt. Nu är det bra att ta alla tillskott som ska tas med vatten. Laktoferrin, bär och andra naturliga tillskott. Jag är antagligen också trött och behöver värme, teer, juicer och vatten samt röra på mig. Jag är ofta kall nu och vill sova. Har jag inte sovit mellan 11-13 så vill jag gärna sova nu. Passar därför bra att gå ut och göra ärenden nu. Lakrits stimulerar en att fortsätta jobba. C-vitaminrika juicer är också bra nu samt ananas och papaya. Nu passar det att ta järn-tabletter och kalciumtabletter som stillar hunger.

Mellan 17-19 är det middag med fet mat, samt fruktsallad och råkost som gäller. Bakad potatis med skaldjursröra eller fisk och potatismos. Sesambars, vindruvskärnor, linfröolja och hampfrön eller nyponfrön är bra EPA-tillskott. Nu tar jag också omega-3-tillskottet från zinzino.com. Om jag inte ätit fisk till lunch är det bra att äta det nu för att få i sig omega-3. Ofta är jag sugen på jordnötter nu, men det bör jag vara försiktig med då jag lätt får förstoppning. Om jag äter fisk är det bra att äta betakarotenrik mat som morötter, potatis och örter. För att hjälpa kroppen att bryta ner fettet är det viktigt att ta enzymrik mat som alger, vetegräs, eller annan aminosyrerik mat som t ex avokado, kiwi och banan. Skön kvällspromenad är aldrig fel innan man lägger sig mellan 19-21.

21-05 Nattsömn och läkande av kroppen.