tisdag 21 april 2015

Acne i ansiktet och zonterapi



Jag har fått två nya acne-utslag där jag inte brukar få någonting alls och nu undrar jag varför. Vilken del av kroppen motsvarar den delen jag har fått acne i ansiktet på?

Jag har fått acne på hakan. Två stycken faktiskt, fast inte direkt på utan som en vertikal linje med mungipan.

Jag har precis ätit en stor sallad med massor av gott i, sedan dadlar och sesam/honungpasta (som sesambars).

Enligt bilden motsvarar dessa min tarm och punkterna 9 och 11. Kanske är det honungen jag precis ätit som håller på att göra någonting bra i min kropp, eller jordgubbarna? Jag vet inte. Men någonting har hänt i min kropp och det är jag nyfiken på just nu.

9 och 11 verkar motsvara äggstockar och livmodern. Men vad är detta? Vad är det som händer där? Hmm. Vi får väl se...

Enligt det här schemat har jag också ett acne-utslag sedan en vecka där binjurarna sitter. Jag har gått över till 90% Raw food och äter nu rätt bra. Mitt humör är mer stabilt och jag är lugnare och piggare. Jag behöver inte sova mycket längre och min insomnia stör mig inte längre då mina ögon inte svider som de gjorde förut när jag inte sovit så mycket.

Spännande det här med ansiktszonterapi.

Har du några erfarenheter av zonterapi. Dela gärna med dig i kommentarsfältet.

Ps. När jag tittar lite närmare ser jag att den gula pricken sitter precis där jag har en liten leverfläck, dvs där binjurarna sitter. Det blir mer och mer intressant för varje gång jag tittar på schemat. Vad har du upptäckt om dig själv? D.s.

Jag har precis skrivit ett inlägg om hur jag ätit B-vitaminrik- och C-vitaminrik honung, vilka vitaminer är viktiga för att boosta binjurar...

Läs gärna den artikeln här