onsdag 15 april 2015

Bön och gaser


Felaktig diet och stress orsakar gaser i magen. Dessa gaser kan minskas om man ändrar diet och stressar mindre. Min nya to-do-lista innehåller prioriterade övningar.

1. Sov. Sov. Sov. Sov så mycket att du känner dig helt utvilad och orkar sträcka på dig så att du blir längre än vanligt. Det brukar ta cirka 4 dagar av regelbundet sängliggande. 
2. Drick en massa teer. Citronvatten. Kamomillte. Pepparmyntste. Ingefärste. You name it. Dessa är alla hjälpbärare för gasernas utväg. Hur? Ingen aning, men hjälper gör det. Kanske är det så att de mjukar upp den hårda avföringen som kommer från mat som inte tuggats ordentligt innan den kom ner i magen. Jag tror så. 
3. Laga ingen mat. Ät Raw food. Ät frukt. Ät sallader. Ät nötter och frön. Undvik lagad mat. Undvik att laga mat. Ingen stress. 
4. Vila. Vila. Vila. Minskad stress är a och o.

Nu ska det väl gå bättre att be igen. Fasta borde jag göra imorgon då det är torsdag. 

Nu ska jag försöka att sluta tänka på den stackars isbjörnen som drabbats på grund av gasutsläpp... eftersom det stressar mig, så att jag kan låta honom få ha kvar sitt isberg.... 
det är mitt fel... 
att han är där... 
eller?....