torsdag 30 april 2015

Jag är en Skalman - som vill bli en Lille Skutt



Jag måste börja träna.

Jag har gått ner nästan 9 kilo sedan förra året (var uppe på 80 kilo i nionde månaden) medan startvikten var 74 kilo. Nu väger jag bara 63 kilo, men jag saknar muskler. Det är inte förrän nu jag börjar orka ta i. Jag gjorde ett försök förra året, men efter ett träningspass var jag så stel att jag inte kunde röra armarna i två veckor, bokstavligt talat. Det var hemskt. Men nu vill jag röra på mig igen. Det räcker inte att gå hemma, det ger mig inte mycket.

Jag testade att simma och det rätt behagligt och jag testade att löpträna och gymma. Nu är det mest promenader i mitt liv.

För mig handlar träning mest om att återfå balans, bränna kolhydrater och se till att min hälsa återställs. Det hjälper mig också att bekämpa insomnia, mina problem med att sova på natten som jag har.

Jag gick in på Milebreaker.com och såg snygga linnen:

  • Two Tone Tank, Prarie Sunset
  • Light Running Longsleeve, Bay Green
Jag såg också en hel del bra Markatta-livsmedel som mandelsmör utan salt (som är kalciumrik), Agave Sirap som är god att ha i många av mina Raw food-desserter,  linfrö- och nattljusolja,  lakritsrotpulver, vaniljpulver och en hel del kokosolja som är god att ha i Raw food-choklad. 


Klicka på bilden för att komma närmare att bli en Lille Skutt!!
Visste du förresten att progesteron kan ökas med gurkmeja. Finns att köpa Milebreaker.com i Raw-kvalitet för bara 99 :-. Progesteronet är känt för att ha föryngrande egenskapen. Läs mer i artikeln om progesteron här. .