torsdag 30 april 2015

Rensa i röran, minimalism och köpa nytt



Jag har som mål för i år att rensa i min röra, skapa ett så minimalistiskt hem som möjligt och sedan behålla det jag har och regelbundet sälja det för att köpa nya, likadana, eller likvärdiga produkter.

Jag har också skapat en hel del rutiner som jag gillar. Bland annat har jag rutin att "vaxa benen" för 699 :-, fast hemma hos mig själv, med min egen rakhyvel, en gång i veckan och låtsas att jag varit på en spa-salong.

Minimalism och rakhyvlar

Jag har haft samma rakhyvel ett bra tag, det är svårt att göra sig av med en rakhyvel när man väl har skaffat en, men mycket i mitt hem behöver ändå fräschas upp inklusive rakhyvlarna.

Jag provade en vanlig engångsrakhyvel en gång på mina ben, och aldrig mer, aj, den rev upp hela mitt ben och jag fick lägga jod på, tvätta rent och plåstra om mig.

Jag vaxar benen ibland, men det gör så hiskeligt ont att jag föredrar min kära gamla rakhyvel.

Nu ska jag byta ut min gamla goda rakhyvel mot en likvärdig (eller kanske bättre) inchallah.

Vad tror ni om denna?


Klicka på bilden och prova en ny HydroSilk GRATIS nu!
Perfekt rakning med shea butter! 
Den liknar min gamla och den vet jag är superbra

Påminnelse!

Det är sunnah att klippa eller ta bort hår på intima ställen inklusive armhålor. Det enda stället män inte ska ta bort hår är i ansiktet (haha)...